niedziela, 20 stycznia 2013

Czasami zadaję sobie pytanie...

W życiu zadajemy sobie wiele pytań, na które szukamy odpowiedzi. W tym trwającym Roku wiary, czasami zadaję sobie pytania o moją wiarę… 

Chrystus Pantokrator, VI w.,
klasztor św. Katarzyny na Synaju
Czy jestem wyrazista w swojej wierze w Jezusa Chrystusa? 

Czy moja wiara ma „smak”? 

Czy umiem się dzielić z innymi doświadczeniem Bożej miłości? 

Czy inni patrząc na mnie mogą rozpoznać w kogo wierzę, do kogo należę? 


Święty Paweł w Dziejach Apostolskich mówił w następujący sposób: „Lecz ja zgoła nie cenię sobie życia, bylebym tylko dokończył biegu i posługiwania, które otrzymałem od Pana Jezusa: [bylebym] dał świadectwo o Ewangelii łaski Bożej.” (Dz 20, 24) 

Czy myślę podobnie jak on? 

W dawaniu świadectwa mojej wiary nie jestem sama, bo przecież: „ Duch Pański zstąpił na nas i nas przemienił: nasz lęk zmienił w odwagę, naszą ślepotę w jaśniejące światło, naszą ludzką słabość w moc i nadzieję, abyśmy umieli dawać świadectwo o Chrystusie”.* 


Wołam zatem - 

Duchu Święty, ożyw mnie i pobudź do działania!
Natchnij mnie do dawania świadectwa o żyjącym Bogu!
Daj mej wierze wyrazisty smak, aby była ona dla wszystkich czytelna. 
Dodaj mi odwagi, bym dochowała Tobie wierności nawet wtedy, gdy mogę coś stracić.
Spraw, abym pewnie szła po Drodze, którą jesteś. 
Bądź ze mną i prowadź mnie! Wzmocnij mnie w mojej słabości! 
Dodaj mi swej mocy! 
Amen. 

* Jan Paweł II, z przemówienia, Luanda, Angola, 1992 r. (w:) Perełki papieskie nr 2 – Nie lękajcie się!, Częstochowa 2006. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz