sobota, 14 kwietnia 2018

Zawierzyć siebie Jezusowi... - cz. II

"Nie możecie spać, chcecie wszystko szacować, myśleć o wszystkim i w ten sposób zawierzacie siłom ludzkim albo jeszcze gorzej – samym ludziom, ufając ich zabiegom. To właśnie krępuje Moje słowa i zamiary. Och, jak bardzo pragnę waszego zawierzenia, aby wam błogosławić i jakże martwi Mnie, kiedy widzę, że się niepokoicie! Szatan dąży właśnie do tego: niepokoić was, aby odsunąć od mojego działania i rzucić na pastwę ludzkich przedsięwzięć.
Dlatego ufajcie tylko Mnie samemu, odpoczywajcie we Mnie, powierzcie mi się całkowicie. Czynię cuda proporcjonalnie do waszego pełnego zawierzenia i zaprzestania rozpamiętywania; rozrzucam skarby łaski, kiedy jesteście całkowicie ubodzy. Jeśli macie własne zasoby, nawet niewielkie, albo jeśli ich poszukujecie, jesteście na poziomie natury i postępujecie zgodnie z porządkiem naturalnym, który jest często komplikowany przez szatana. Żaden człowiek myślący logicznie czy rozważny nie uczynił cudów nawet wśród świętych: postępuje na sposób Boży ten, który zawierza się Bogu.



Kiedy widzisz, że sprawy się komplikują, powiedz z zamkniętymi oczami: Jezu, Ty się tym zajmij. I oderwij się od siebie, ponieważ twój umysł jest napięty… i jest ci trudno jednocześnie widzieć zagrożenie i ufać Mi, nie odrywając się od siebie. Czyń tak we wszystkich swoich potrzebach; czyńcie tak wszyscy, a zobaczycie wielkie, ciągłe, ciche cuda. Poprzysięgam wam na moją Miłość. Zajmę się tym, zapewniam was.
Módlcie się zawsze w postawie zawierzenia, a będziecie mieli dzięki temu wielki pokój i owoce nawet wtedy, kiedy udzielę wam łaski złożenia ofiary wynagrodzenia  i miłości, która pociągnie za sobą cierpienie.
Wydaje ci się to niemożliwe? Zamknij oczy i powiedz z całej duszy: Jezu, Ty się tym zajmij. Nie bój się, zajmę się tym i będziesz z uniżeniem błogosławić moje Imię. Tysiąc modlitw nie znaczy tyle, co jeden akt zawierzenia: zapamiętajcie to dobrze. Nie ma skuteczniejszej nowenny niż ta:

O Jezu zawierzam się Tobie, Ty się tym zajmij!" 


Ciąg dalszy „Aktu zawierzenia” jest cytatem z książki Joanny Piątek,” Jezu, Ty się tym zajmij”, wyd. Rafael, Kraków 2016 r., s. 18-21.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz